Uwaga!


Wszystkie teksty zawarte na blogu Aleksandrowe myśli, chronione są prawem autorskim [na mocy: Dz.U.1994 nr24 poz.83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994r o prawie autorskim i prawach pokrewnych]. Kopiowanie treści, choćby fragmentów oraz wykorzystywanie ich w innych serwisach internetowych, na blogach itp itd wymaga pisemnej zgody autorki bloga.

Translate

Łączna liczba wyświetleń

Pan Przypadek kontra celebryci

Jacek Przypadek powraca z nowymi przygodami. Tym razem spotyka sie z kilkoma celebrytami, którzy potrzebują jego trzeźwego osądu, światłego spojrzenia i rozstrzygnięcia, które finalnie okazuje się zupełnie nie do przyjęcia.

Jacek Getner po raz kolejny udowodnił, że ma ogromny dystans do siebie, swojej twórczości i celebryckiego światka, którego poniekąd jest uczestnikiem. Podoba mi się jego specyficzne poczucie humoru, ironiczne podsumowanie współczesnej rzeczywistości oraz przerysowanie postaci i sytuacji w sposób karykaturalny.

Jacek Przypadek ukazuje swoje drugie oblicze. Do swojej inteligencji, spostrzegawczości, bystrości i przenikliwości dodał impertynencję, bezpośredniość i bezczelność, które niestety zaczęły mnie irytować, a moja sympatia do niego stopniowo się ulatnia. Jestem ciekawa podstaw tej metamorfozy. Czy to bolesne wspomnienie zaginionej ukochanej wyciągnęło na wierzch potwora czy jest to poza mająca odstraszyć pretendentki do miana ukochanej. Może w kolejnych tomach rozwiąże się ta zagadka. Na tej zmianie zachowania głównego bohatera zyskują postacie pozostające do tej pory w cieniu. Błażej, Anna, Malwina sukcesywnie rozbudowują swoje wątki i zdobywają zainteresowanie czytelnika.

Jednak w tym tomie główny nacisk został położony na celebrytów, którzy niestety nie zabłysnęli w słowach Jacka Getnera. "Gwiazdki" są opętane wyścigiem po sławę i pieniądze. Są zdolni do wszystkiego aby zaistnieć w mediach: udawanie homoseksualisty, operacje plastyczne, botoks, przeszczepy, ustawki, plotki, a na koniec morderstwo. Czy chwila w blasku fleszy jest warta zagubienia własnej tożsamości, honoru, człowieczeństwa? Oczywiście celebryccy bohaterowie są nieprzyzwoicie przerysowani, nie zmienia to jednak faktu, że człowiek jest gtowy iść po trupach by zbliżyć sie do wyznaczonego celu.

"Pan Przypadek i celebryci" powoli klaruje zakusy poczynione na osobę samozwańczego detektywa. Jacek namieszał w życiu zbyt wielu ważnych i majętnych osobistości, by jego poczynania pozostały bez echa. Szykuje się krwawa zemsta.

Entuzjaści twórczości Jacka Getnera z pewnością odnajdą się i polubią "Pana Przypadka i celebrytów".





Jacek Getner "Pan Przypadek i celebryci", Wydawnictwo Zakładka, Warszawa 2013




Podsumowanie

Plusy:
- trzy lekkostrawne opowiadania
- opowiadania na obecne czasy
- humor, ironia, sarkazm, karykatura
- rozwiązania wątków z poprzedniej części
- rozwinięcie wątków postaci drugoplanowych
- człowiek w makiawelistycznej odsłonie

Minusy:
- gwałtowna zmiana charakteru głównego bohatera

Jednym zdaniem:
Kolejny popis genialnego połączenia humoru, ironii, sarkazmu i karykatury na obecne czasy.


Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości autora- Jacka Getnera :)))) Dziękuję za okazane zaufanie :)

7 komentarzy :

  1. Nie czytałam poprzedniej części, ba, nawet o niej nie słyszałam. A tu zapowiada się przednia zabawa!

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię taki połączenie ironii i sarkazmu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dosłownie przed sekundą komentowałam inną recenzję tej książki! :) Będę musiała zapoznać się z częścią pierwszą, czuję się zaintrygowana ;).

    OdpowiedzUsuń
  4. O panu Przypadku słyszałam- jego przygody są na liście do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam twórczości tego autora, ale widzę, że warto to zmienić. Na razie wprawdzie mam inne czytelnicze plany ale będę pamiętać o tej pozycji w wolnej chwili.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam pierwszą część i podobała mi się, mam nadzieję że i druga niebawem wpadnie w moje ręce :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak wiesz, książkę już przeczytałam także cieszę się, że i Ty masz ją za sobą :) Czekamy teraz na kolejny tom przygód rodzimego detektywa!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawiane komentarze :)
Wszystkie czytam i staram się odpowiedzieć na każde pytanie.
Pozostawiam sobie możliwość usuwania Spamu i komentarzy wulgarnych czy obraźliwych...


Administrator strony Aleksandrowe myśli korzysta z systemu komentarzy Disqus. Adresy IP i adresy e-mailowe są przechowywane przez administratora Disqus'a. Zakładając stronę na platformie Disqus wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
Aleksandrowe myśli © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka